Tu podaj tekst alternatywny

O projekcie

Nazwa podmiotu: KONSORCJUM MAK
Tytuł projektu: Tworzenie krótkiego łańcucha dostaw KONSORCJUM “MAK”
Kontakt: Piotr Dojlido, STUDNISKA GÓRNE 38A, 59-975 SULIKÓW
Czas realizacji projektu: od 2022-01-13 do 2022-12-31
Kraj: Polska
Region/Województwo: dolnośląskie

 

Opis projektu, cele i rezultaty:

Celem projektu jest utworzenie krótkiego łańcucha dostaw i współdziałanie w dystrybucji produktów rolnych co polepszy konkurencyjność rolników na rynku. Rolnicy będą mogli zaoferować swoje świeże, niekonserwowane, zdrowe produkty klasy premium klientom w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Możliwe to będzie poprzez sprzedaż przez rolników swoich produktów na targach, wystawach, kiermaszach tematycznych oraz cyklicznie w miejscach największego zainteresowania nimi wykorzystując mobilny sklep (samochód) sprzedażowy oraz samochód chłodnia transportujący produkty zgodnie z wymaganiami.

Największe korzyści:
Operacja umożliwi konsumentom dostęp do wysokojakościowych, naturalnych produktów w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Pozwoli to także na skrócenie czasu pomiędzy wytworzeniem produktu a jego zakupem przez finalnego konsumenta a przez to zachowanie świeżości i wysokiej jakości produktów a także na kontrolę rolnika nad produktem do momentu jego zakupu. Wspólna sprzedaż to także zmniejszenie kosztów jednostkowych sprzedaży dla rolników a dla klientów szerszy asortyment. Sprzedaż bezpośrednia umożliwia budowę więzi, zaufania pomiędzy producentem a konsumentem co w konsekwencji prowadzi do tworzenia wielu względnie trwałych kanałów dystrybucji.

Sprawozdanie z realizacji operacji

13.01.2022 – 31.12.2022r.

W ramach operacji zakupiono mobilny sklep (samochód) sprzedażowy oraz samochód chłodnię transportujący produkty zgodnie z wymaganiami. Utworzono tym samym krótki łańcuch dostaw i rozpoczęto współdziałanie w zakresie dystrybucji produktów rolnych polepszając konkurencyjność rolników na rynku.

Zrealizowanie operacji udostępnia konsumentom dostęp do wysokojakościowych, naturalnych produktów w pobliżu ich miejsca zamieszkania. Pozwala to również na skrócenie czasu pomiędzy wytworzeniem produktu a jego zakupem przez finalnego konsumenta a przez to zachowanie świeżości i wysokiej jakości produktów jak również kontrolę rolnika nad produktem do momentu jego zakupu. Wspólna sprzedaż to także zmniejszenie kosztów jednostkowych sprzedaży dla rolników a dla klientów szerszy asortyment. Sprzedaż bezpośrednia umożliwia budowę więzi, zaufania pomiędzy producentem a konsumentem co w konsekwencji prowadzi do tworzenia wielu względnie trwałych kanałów dystrybucji.

Całkowity budżet operacji: 355 000zł

Źródła finansowania operacji
Środki EFRROW 206 797,50zł;
krajowe środki publiczne 118 202,50zł;
30 000zł środki własne

Efekty sprzedażowe

Po załatwieniu niezliczonych formalności i pokonaniu nieprzewidzianych przeszkód w kończy rozpoczęliśmy sprzedaż naszych produktów tj. mięsa wołowego, miodu, ziaren zbóż bezpośrednim klientom. Wbrew obawom zaobserwowaliśmy znaczne zainteresowanie.

Wyjaśnienia, prezentacje, niekończące się pytania, pomimo wcale nie najniższych cen kończą się transakcjami kupna – sprzedaży. Zadowolenie z zakupów klienci wracają, polecają nas znajomym, pojawiają  się terminowe zamówienia. Pomimo generalnie trudnej sytuacji na rynku produktów rolno-spożywczym pierwsze sprzedażowe wyjazdy napełniły nas optymizmem a nasze budżety długo oczekiwanymi środkami finansowymi.


Ciągle jesteśmy na etapie budowania rynku, poznawania potrzeb i preferencji konsumentów i dostosowywania doń naszych ofert, ale pomimo ogromu pracy i niepewności to my jesteśmy stroną aktywną podczas relacji z odbiorcą a nie jak dotychczas biernym producentem zdanym na łaskę odbiorcy. Co najważniejsze klienci są zadowoleni a my mamy satysfakcję z naszej pracy i realizacji projektu.


25.05.2023 – 25.05.2024r.

W pierwszym roku realizacji planu działania grupy operacyjnej KONSORCJUM MAK udało nam się spotkać z Państwem na 11 targach na obszarze województwa dolnośląskiego oraz przyległych. Sprzedaliśmy nasze produkty w zaplanowanych ilościach  oferując je w bezpośrednio konsumentom w niższych cenach. Był to dla nas rok pełen nowych doświadczeń z których cały czas staramy się wyciągać wnioski i dostosowywać naszą ofertę do potrzeb odbiorców. Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkania!